پیکاپ بی وای دی بیبی شارک پاسخ چین به فورد ماوریک خواهد بود – ای بی اس نیوز

بیوایدی (BYD)، بزرگترین خودروساز چین، درحال آماده شدن برای عرضه یک پیکاپ جدید و کوچکتر از شارک ۶ است. این مدل با نام مستعار «بیبی شارک» مانند فورد ماوریک با هدف جذابیت عمومی و کاربردی بودن طراحی شده است. البته بی وای دی بیبی شارک در بازارهای خارج از ایالات متحده عرضه خواهد شد.
از نظر ظاهری، بیبی شارک روی استفاده از خطوط منحنی بهجای طراحی زمخت معمول پیکاپها تأکید دارد. در طراحی آن تا حدودی از هیوندای سانتا کروز و بهشدت از کراساوور بیوایدی سیل U/سیلاین ۶ الهام گرفته شده است.
در نمای جلو، یک جلوپنجره ذوزنقهای با قسمت بالایی یادآور آتو ۳ قرار دارد، درحالیکه درها و گلگیرهای ساده و محفظه بار کوچک، ساختار بدنه یکپارچه آن را برجسته میکنند. جزئیاتی مانند قطعات پلاستیکی مشکی، باربند و میلههای عقب، کاربردی بودن این پیکاپ را نشان میدهند. درب عقب و چراغهای LED، از شارک ۶ گرفته شدهاند و ظاهر این خانواده را سازگارتر میکنند.
در داخل، بیبی شارک به سمت لوکس بودن متمایل است. در کابین که اشتراکات زیادی با سیلاین ۶ دارد، یک نمایشگر لمسی چرخان ۱۵.۶ اینچی، داشبورد و پنلهای درب با روکش چرم مصنوعی و نقاط لمسی پدگذاریشده وجود دارند. از دیگر امکانات میتوان به صفحه کیلومترشمار ۱۲.۳ اینچی، هدآپ دیسپلی، سانروف پانوراما، اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم و شارژر بیسیم اشاره کرد. کف صاف، راحتی سرنشینان عقب را تضمین میکند، درحالیکه محفظه بار دارای نقاط اتصال و یک پریز V2L برای وسایل برقی است.
مشخصات فنی بی وای دی بیبی شارک چیست؟
در زیر کاپوت، سیستم پلاگین هیبریدی DM-I شامل یک موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ و دو موتور الکتریکی قرار دارد. انتظار میرود این پیشرانه قدرت ۳۱۹ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتنمتر تولید کند. باتری ۱۸.۳ کیلووات ساعتی بلید، برد برقی در حدود ۵۰ مایل (۸۰ کیلومتر) و برد کلی نزدیک به ۶۲۱ مایل (۱۰۰۰ کیلومتر) را ارائه خواهد داد.
بی وای دی بیبی شارک با پیکاپهای جمعوجور مانند رم رمپیج، جیلی رادار/ریدارا RD6 و دیپال E07 رقابت خواهد کرد. رونمایی کامل این پیکاپ بهزودی انجام خواهد شد و تولید آن برای اوایل سال ۲۰۲۶ برنامهریزی شده است. انتظار میرود نسخههای فرمان در سمت راست هم در راه باشند که این نکته نشانگر قصد بیوایدی برای عرضه این مدل در بازارهای بینالمللی است.

