بازگشت به تنظیمات کارخانه ؛ پورشه یک دستگاه کاررا جی تی ۲۰ ساله را به مدلی صفر کیلومتر تبدیل کرد

منتشر شده در 29 آذر 1404 ساعت 14:00

شرکت پورشه دپارتمانی به نام Sonderwunsch دارد که مأموریت آن ساخت خودروهای سفارشی است. این دپارتمان در زمینه احیا و بازسازی مدلهای قدیمی نیز فعالیت میکند. تازهترین محصولی که توسط این دپارتمان معرفی شده، یک دستگاه پورشه کاررا جی تی ۲۰ ساله است. اگرچه این مدل روی کاغذ دو دهه عمر دارد، اما به گفته کمپانی از لحاظ مکانیکی و کیفیت باید آن را خودرویی صفر کیلومتر دانست.
پروژه Factory Re-Commission؛ تولدی دوباره برای اسطورهها
بخش Sonderwunsch پروژههای خود را به سه شکل اجرا میکند که عبارتند از: Factory Commission، Factory Re-Commission و Factory One-Off. برنامه Factory Commission مخصوص مشتریانی است که میخواهند خودروی صفر خود را با رنگها و تریمهای اختصاصی سفارش دهند. برنامه Factory Re-Commission مانند همین پروژه، بر بازسازی کامل خودروهای قدیمیتر تمرکز میکند. طبق برنامه Factory One-Off هم خودروهای تک ساخت به مشتریان تحویل داده میشود.

در برنامه Factory Re-Commission خودرو به طور کامل از هم باز شده و تمامی قطعات از نو بررسی، بازسازی یا تعویض میشوند. چندی قبل یک دستگاه کاین GTS مدل ۲۰۰۹ همین مسیر را طی کرده و به مدلی صفر کیلومتر تبدیل شد. همانند این کراس اوور خاص، حالا کاررا جی تی نیز عملاً به وضعیت اولیه خود در سال ۲۰۰۵ بازگشته است.
تغییر چهره پورشه کاررا جی تی با چاشنی ادای احترام به افسانه لمانز
این پورشه کاررا جی تی بیست ساله اما صفر کیلومتر، دیگر ظاهری مشابه روزی که خط تولید لایپزیگ را ترک کرد، ندارد. ویکتور گومز مالک خودرو از پورشه خواسته رنگ بدنه نقرهای اولیه با یک طرح مسابقهای خاص که از پورشه ۹۱۷ برنده لمانز در سال ۱۹۷۰ برگرفته شده، جایگزین شود.
این ترکیب رنگ تاریخی حالا با دقت کامل و به درخواست مالک، روی بدنه پورشه کاررا جی تی اجرا شده است. برای محافظت از رنگ دستساز، یک لایه محافظ نیز روی بدنه کشیده شده، زیرا برخلاف بسیاری از کلکسیونرها، مالک قصد دارد واقعاً با این خودرو رانندگی کرده و آن را در یک گاراژ کنترل شده حبس نکند!

علاوه بر رنگ خاص، این پورشه کاررا GT با جزئیاتی متمایز از نسخه استاندارد شناخته میشود. تزئینات کربنی مشکی مات، شماره مسابقه ۲۳ روی بدنه و کاور موتور با پوشش آنودایز مشکی مات هماهنگی کاملی با تم کلی خودرو ایجاد کردهاند. رینگها نیز با رنگ مشکی پرداخت شدهاند تا کنتراست بیشتری با ترکیب قرمز و سفید بدنه ایجاد شود.
کابین دگرگونشده با آلکانترای قرمز
تغییرات فقط به نمای بیرونی پورشه کاررا جی تی محدود نبوده و کابین نیز به طور کامل متحول شده است. فضای داخلی در آلکانترای قرمز غرق شده؛ از داشبورد و رودریها گرفته تا فرمان و کنسول مرکزی همگی دارای پوششی به این رنگ هستند. حتی محفظه بار جلو نیز با همین ماده گرانقیمت پوشیده شده و یک ست چمدان قرمز رنگ در آن قرار دارد.


در برخی بخشها، پورشه از پارچه مشکی مدل جانشین کاررا جی تی یعنی ۹۱۸ اسپایدر استفاده کرده است. پوسته صندلیها از کربن مات ساخته شده؛ این ماده صفحه پشت فرمان و دریچههای هوا نیز به چشم میخورد.
کمیاب، گران و حالا صفر کیلومتر
طبق آمار، از پورشه کاررا جی تی تنها ۱,۲۷۰ دستگاه تولید شده است. شاید بدانید این سوپر اتومبیل جذاب بین پاییز ۲۰۰۳ تا می ۲۰۰۶ روی خط تولید قرار داشت. قیمت اولیه این سوپراسپرت در آلمان ۴۵۲,۶۹۰ یورو و در آمریکا با ۴۴۰,۰۰۰ دلار برابر بود. پورشه مبلغ بازسازی این پروژه خاص را اعلام نکرده، اما تردیدی نیست که آقای گومز باید رقم بالایی را برای آن پرداخت کند.


