یاماها XSR700 با چهرهای کاملاً تازه ؛ شخصی سازی موتورسیکلت جذاب ژاپنی توسط یک شرکت آلمانی

منتشر شده در 02 دی 1404 ساعت 17:00

یاماها XSR700 از همان ابتدای معرفی توجه گستردهای را در میان فعالان دنیای تیونینگ و شخصیسازی موتورسیکلت به خود جلب کرده است. برنامه موسوم به Yard Built شرکت یاماها نیز نقش مهمی در این مسیر داشته و باعث شده نام سری XSR در طول سالها با بسیاری از برجستهترین کمپانیهای فعال در دنیای موتورسیکلت گره بخورد. نمونهای که این بار مورد توجه قرار گرفته، حاصل خلاقیت تیم خوشذوق Crooked Motorcycles از آلمان است. با تغییرات اعمالشده توسط مهندسان این تیم، XSR700 حالا بیش از پیش چشمها را به سمت خود فرا میخواند.
آغاز پروژه؛ خداحافظی با چهره استاندارد
این موتورسیکلت در ابتدا یک یاماها XSR700 کاملاً استاندارد بود، اما دومینیکوس براون و هم تیمی هایش تمامی قطعات بدنه، چرخها، سیستم تعلیق و بخشهای متعدد دیگر را باز کردهاند تا همه چیز به نوعی از صفر شروع شود.
مرحله اصلی کار با ساخت یک سازه مونوکوک فایبرگلاس آغاز شده؛ سازهای که پوشش باک، پنلهای جانبی و بخش انتهایی را در قالب یک قطعه یکپارچه ترکیب میکند. در انتهای بدنه، چراغ عقب LED یکپارچه تعبیه شده که با وجود ابعاد کوچک، نوردهی بالایی دارد. کمی پایینتر پایه پلاک متصل به بازوی عقب به همراه راهنماهای یکپارچه دیده میشود. در ادامه، یک مخزن سوخت داخلی جدید از فولاد و به صورت کاملاً دستساز طراحی و نصب شده است.

جزئیات ظریف؛ از زین آلکانترا تا قطعات چاپ سهبعدی
در قسمت میانی یاماها XSR700 زین دستدوز آلکانترا خودنمایی میکند و پس از آن درپوش سوخت بیرون جهنده و کاورهای جانبی که با فناوری چاپ سه بعدی ساخته شدهاند، قرار دارند. این کاورها در دو طرف باک نصب شده و به کانالهای هوا مجهز هستند تا خنک کاری مناسبی برای تجهیزات الکترونیکی فراهم شود. در سمت راست، محل سوئیچ روی یک صفحه اختصاصی نصب شده و گلگیر جلوی جدید نیز از فایبرگلاس ساخته شده است.
تجهیزات کنترلی؛ ترکیب فناوری و زیبایی
در بخش جلو، یک چراغ LED باکیفیت درون قابی که آن هم با فناوری چاپ سه بعدی تولید شده، قرار گرفته است. فرمان یاماها XSR700 شامل اهرمهای کنترلی قابل تنظیم، گریپ
های Motogadget و دکمههای میشود. با این حال، تغییرات به ظاهر محدود نمیشود و بخش فنی شاسی نیز دستخوش تحولی اساسی شده است.

ارتقای شاسی و تعلیق یاماها XSR700
در عقب، کمک فنر حرفهای YSS جایگزین نمونه استاندارد شده و در جلو، دوشاخ معکوس یاماها R1 نصب شده است. این دوشاخ به پایههای آلومینیومی CNC شده اتصال دارد. کالیپرهای ترمز همانند مدل استاندارد هستند و رینگهای پرهای در هر دو محور از برند آلپینا انتخاب شده؛ تایرهای استاندارد هم جای خود را به تایرهای ساخت دانلوپ دادهاند.
صدایی متفاوت برای یاماها XSR700
در بخش فنی موتور، تیم Crooked Motorcycles فیلتر استاندارد را حذف کرده و فیلترهای هوای اسپرت باکیفیت را جایگزین کرده است. سیستم اگزوز کاملاً سفارشی از جنس استیل ضد زنگ طراحی شده و از یک محافظ حرارتی آلومینیومی بهره میبرد. این محافظ بخشی از هویت بصری موتورسیکلت یاماها XSR700 محسوب میشود.

رنگبندی نهایی؛ امضای خاص پروژه
در نهایت، این یاماها XSR700 شخصیساز با ترکیبی چشمنواز از رنگهای برنزی، آبی تیره و مشکی تکمیل شده است؛ ترکیبی که شخصیت پروژه را به خوبی برجسته میکند. این پروژه نشان میدهد که چگونه یک موتورسیکلت ژاپنی مدرن میتواند با خلاقیت و مهندسی دقیق، به اثری منحصربفرد تبدیل شود؛ اثری که بیتردید جایگاه ویژهای در میان علاقهمندان این حوزه خواهد داشت.



