خودرو

موتور سیکلت وسپا RED 946 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

موتور سیکلت وسپا RED 946 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

وسپا رد ۹۴۶ محصولی از شرکت وسپای ایتالیایی است که در کلاس اسکوتر طراحی شده و ظاهر نسبتا لوکسی دارد. ما در این مطلب قصد داریم به ارائه اطلاعاتی درباره این اسکوتر بپردازیم.

وسپا شرکتی ایتالیایی است که موتورهای لوکس و همچنین پرمجله اینترنتی مفید را به بازار عرضه کرده و در بازارهای جهانی مورد توجه قرار گرفته است. بعضی از اسکوترهای تولید شده توسط این شرکت خاص هستند و به همین دلیل بیشتر از سایر محصولات مورد توجه قرار می‌گیرند. یکی از موتور سیکلت‌های تولید شده توسط برند وسپا وسپا رد ۹۴۶ نام دارد که یک موتور دست ساز بوده و نسبت به سایر رقبا تقریبا از قیمت بیشتری برخوردار است. به طور کلی طراحی‌ اسکوترهای ۹۴۶ وسپا تا حدودی متفاوت‌تر از سایر اسکوترهای آن به حساب می‌آید و این اسکوتر اسکوتری مناسب برای مسیرهای شخصی است که از ظاهر آن می‌توان پرستیژ را مشاهده کرد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی طراحی ظاهری وسپا ۹۴۶ رد پرداخته و انجین، تجربه سواری و حتی رقبای آن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر قصد دارید با این اسکوتر جذاب و منحصر به فرد آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

طراحی ظاهری وسپا رد ۹۴۶

به نظر بسیاری از افراد طراحی ظاهری وسپا رد ۹۴۶ منحصر به فرد به نظر می‌رسد و بسیاری از اجزای موجود در طراحی ظاهری به صورت دست ساز تهیه و نصب شده‌اند. این اسکوتر به صورت انحصاری تنها به رنگ قرمز تولید و عرضه شده و به همین دلیل نام قرمز حتی بر روی بدنه آن حک شده و فروش آن نیز با همین نام صورت می‌گیرد.

موتور سیکلت وسپا RED 946 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

در نمای جلویی این اسکوتر شاهد یک فلاپ سینه با ابعاد متوسط هستیم که دریچه‌های هوا در قسمت وسط آن با طراحی مناسبی تعبیه شده‌اند و در سمت راست و چپ فلاپ سینه شاهد چراغ‌های راهنمای کوچک هستیم که به صورت عمودی قرار گرفته‌اند. بالاتر از فلاپ سینه چراغ اصلی مشاهده می‌شود که بخشی از فرمان را اشغال کرده و طراحی گرد دارد. کناره‌های چراغ اصلی و همچنین بخش کلی فرمان با فلاپ قرمز پوشانده شده و روی فرمان شاهد آینه‌های متفاوتی نسبت به سایر اسکوترهای وسپا هستیم، چرا که طراحی این آینه‌ها گرد نبوده و تا حدودی کشیده‌تر و بیضی دیده می‌شود. فلاپ استفاده شده برای فرمان اسکوتر وسپا رد ۹۴۶ نسبت به فرمان بسیاری از محصولات وسپا نازک‌تر دیده می‌شود و تا حدودی شاهد فرمان بلندتری هستیم. در سمت راست و چپ فرمان این اسکوتر دکمه‌های استارت، چراغ، بوق، راهنما و تغییر وضعیت نور پایین به نور بالا قرار گرفته‌اند که در یک قاب سفید قابل تشخیص و در معرض دید راکب هستند.

صفحه کیلومتر ابعاد کوچکی دارد و دقیقا پشت چراغ اصلی تعبیه شده و اطلاعات مورد نیاز راکب را در اختیار او قرار می‌دهد. بخش جاپایی فضای کافی را در اختیار راکب قرار می‌دهد و شیارهایی برای سر نخوردن پای راکب طراحی شده که علاوه بر آن امکان قرار دادن پاها به سمت مایل نیز فراهم شده است. زین اسکوتر وسپا رد ۹۴۶ نسبت به بسیاری از اسکوترهای وسپا متفاوت طراحی شده و به ویژه در بخش دنباله آن شاهد تفاوت بارزی هستیم. تقریبا می‌توان گفت این زین نسبت به سایر زین‌های وسپا از ابعاد کمی برخوردار شده و در بخش زیرین آن شاهد تزیینات گرد کرومی هستیم که جلوه جالبی ایجاد کرده است. باک در بخش زیر زین قرار گرفته و ۸.۵ لیتر ظرفیت سوخت دارد که نسبت به بسیاری از اسکوترها بیشتر به نظر می‌رسد.

موتور سیکلت وسپا RED 946 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

در نمای جانبی این اسکوتر شاهد نوارهای کرومی هستیم و تا حدودی نمای جانبی تفاوت خاصی جز بخش انتهایی آن ندارد و شبیه به سایر محصولات وسپا مشاهده می‌شود. در نمای عقب وسپا رد ۹۴۶ شاهد یک ترک بند کرومی هستیم که روی گلگیر عقب تعبیه شده و می‌تواند برای تعبیه باکس مناسب باشد. چراغ عقب نیز روی گلگیر طراحی شده و تا حدودی نسبت به محصولات دیگر وسپا متفاوت‌تر به نظر می‌رسد و با توجه به قرمز بودن آن تا حدودی با سایر جزئیات نمای عقب قابل تشخیص نیست. کمی پایین‌تر و روی بدنه در قسمت راست و چپ شاهد راهنماهای بسیار کوچکی هستیم که نسبت به بسیاری از اسکوترها متفاوت‌تر به نظر می‌رسند. وزن این اسکوتر تقریبا ۱۴۷ کیلوگرم گزارش شده که وزن متوسطی برای یک اسکوتر است.

ابعاد اسکوتر وسپا رد ۹۴۶ به شرح زیر است:

طول(میلی‌متر)عرض(میلی‌متر)ارتفاع(میلی‌متر)
۱۷۷۰۶۹۰۱۱۴۰

مشخصات فنی اسکوتر وسپا RED 946

در اسکوتر وسپا رد ۹۴۶ شاهد یک انجین تک سیلندر ۴ سوپاپه هستیم که حجم آن ۱۲۵ سی سی گزارش شده و می‌تواند ۱۱.۱ اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین گشتاور این اسکوتر ۱۱ نیوتون‌متر گزارش شده که با گیربکس اتوماتیک سی‌وی‌تی نیروی تولید شده را به چرخ عقب انتقال می‌دهد. سیستم خنک کننده موتور سیکلت وسپا رد ۹۴۶ از نوع هوا خنک است و شاهد سیستم سوخت رسانی انژکتوری هستیم. در سیستم تعلیق جلو از کمک فنر تک بازوی مجهز به فنر مارپیچی استفاده شده و علاوه بر آن شاهد کمک فنر دو منظوره هیدرولیک نیز هستیم. در سیستم تعلیق عقب این موتور سیکلت از کمک فنر دو منظوره با قابلیت تنظیم کشش اولیه فنر در چهار حالت استفاده شده است. ترمز جلوی وسپا رد ۹۴۶ از نوع دیسکی و در ترمز عقب شاهد ترمزهای کاسه‌ای هستیم که در آن از ترمز abs نیز استفاده شده است. معمولا تایرهای این اسکوتر با ابعاد ۱۲۰/۷۰ در بخش جلو و با ابعاد ۱۳۰/۷۰ در بخش عقب ارائه می‌شوند، ولی در بعضی از مدل‌ها ممکن است شاهد لاستیک‌های ۹۰ در ۹۰ باشیم. لاستیک جلوی اسکوتر وسپا رد ۹۴۶ بر روی رینگ ۱۱ اینچی اسپرت آلومینیومی و لاستیک عقب بر روی رینگ ۱۰ اینچی اسپرت آلومینیومی سوار شده است.

موتور سیکلت وسپا RED 946 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

تجربه سواری و رانندگی با اسکوتر وسپا RED 946

به نظر بعضی از افراد می‌توان با موتور سیکلت وسپا رد ۹۴۶ حس سواری با فراری را دریافت کرد و می‌توان گفت این اسکوتر سواری نرمی دارد. قطعات به کار برده شده در اسکوتر وسپا رد ۹۴۶ باعث می‌شود تا بتوانید لذت سواری را تجربه کنید و با زین ساخته شده از چرم با کیفیت و درجه یک ایتالیایی از سواری خود لذت ببرید. بخش ترک نشین زین شاید فضای راحتی برای سواری نباشد و و احتمالا سواری تک نفره گزینه بهتری به نظر برسد. سیستم تعلیق این موتور سیکلت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و تا حدودی می‌تواند ضربات وارد را دفع کند و ترمزها نیز با توجه به برخورداری از سیستم abs عملکرد و توقف پذیری خوبی را ارائه می‌دهند. در نهایت می‌توان گفت اسکوتر وسپا رد ۹۴۶ یک اسکوتر نسبتا جمع و جور برای تردد در داخل شهر است که به صورت خاص طراحی شده و تجربه سواری لذت بخشی را برای شما فراهم می‌کند.

رقبای وسپا رد ۹۴۶

موتور سیکلت وسپا رد ۹۴۶ از قیمت بالایی برخوردار بوده و با توجه به طراحی منحصر به فردی که دارد در دسته اسکوترهای لوکس قرار می‌گیرد. تقریبا نمی‌توان گفت رقبای این اسکوتر در بازار مشخص هستند، چرا که بعضی از اسکوترهای موجود از جمله وسپا اسپرینت رقیب وسپا رد ۹۴۶ محسوب می‌شوند، ولی از نظر قیمت و طراحی کمی پایین‌تر هستند. مدل‌های جدید وسپا ۹۴۶ از جمله وسپا ۹۴۶ اسنیک نیز می‌تواند رقیبی برای این اسکوتر باشد و از نظر قیمت با آن رقابت کند.

موتور سیکلت وسپا RED 946 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

مزایا و معایب VESPA RED 946 و جمع بندی

مزایا: طراحی ظاهری خاص، زین چرمی نرم

معایب: قیمت بالا، قیمت بالای قطعات

در پایان می‌توان گفت موتور وسپا رد ۹۴۶ موتوری در کلاس اسکوتر است که توسط شرکت ایتالیایی وسپا به صورت دست ساز و خاص طراحی شده است. این اسکوتر طراحی لوکسی دارد و مشخصات فنی آن تا حدودی می‌تواند یک سواری نرم را فراهم کند. با توجه به لوکس بودن و همچنین استفاده از قطعات دست ساز در جزئیات مختلف اسکوتر وسپا رد ۹۴۶ این اسکوتر از قیمت بالایی برخوردار شده و همچنین قطعات آن نیز قیمت بالایی دارند.

نظر شما درباره اسکوتر وسپا رد ۹۴۶ چیست؟ به نظر شما چنین اسکوتری در بازار ایران ارزش خرید دارد؟

Source link

تیم تحریریه مجله مفید

تیم تحریریه Mofid Magazine با هدف تولید محتوای معتبر، کاربردی و روزآمد فعالیت می‌کند. ما مجموعه‌ای از نویسندگان، پژوهشگران و سردبیران هستیم که تلاش می‌کنیم مطالبی دقیق، قابل اعتماد و الهام‌بخش در حوزه‌های مختلف ارائه دهیم. رسالت ما ارائه محتوایی است که به آگاهی بیشتر مخاطبان کمک کرده و تجربه‌ای ارزشمند برای خوانندگان ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا